Všeobecné obchodné podmienky

  1. ZÁKLADNÉ USTANOVENIA 

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) vydáva v zmysle ust. § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Zb., občiansky zákonník (ďalej len „občiansky zákonník“) Jana Vachunová, IČ: 65949307, so sídlom na Jablonského 474, Třeboň 379 01, e-mail: sluzebnicek@milagro.cz, tel. č. 601 001 201, adresa na vybavovanie reklamácií MILAGRO Radobyčická 678/6 Plzeň, 301 00, Česká republika (ďalej len „predávajúci“).

1.2 Tieto VOP upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim pri nákupe v internetovom obchode umiestnenom na stránkach  www.milagro.sk.

1.3 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo len „zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci zároveň odoslaním objednávky potvrdzuje, že mal ešte pred odoslaním objednávky možnosť pre svoju potrebu uložiť tieto VOP v elektronickej podobe pomocou prístupového zariadenia, pomocou ktorého sa pripojil k internetovým stránkam predávajúceho, a to uložením z internetových stránok predávajúceho www.milagro.sk. Predávajúci zároveň zasiela tieto VOP e-mailom, ktorým bude potvrdené prijatie objednávky kupujúceho. Kupujúci odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil s cenou objednávaného tovaru (uvádzanú vždy pri konkrétnom tovare v rámci e-shopu) a s cenou za dodanie tovaru (uvádzanú vždy pri konkrétnom spôsobe dodania tovaru v rámci e-shopu).

1.4 Ak sa ďalej hovorí o plnení povinností z kúpnej zmluvy, zahŕňa to aj plnenie povinností uvedených v týchto VOP. Odchylné dohody uvedené priamo v kúpnej zmluve však majú prednosť pred obsahom týchto VOP. Uzavretím kúpnej zmluvy kupujúci vyjadruje súhlas s týmito VOP a potvrdzuje, že sa s nimi oboznámil.

1.5 Právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa teda riadia kúpnou zmluvou uzavretou medzi kupujúcim a predávajúcim a týmito VOP a v rozsahu, ktorý zmluva a VOP neupravujú, aj právnymi predpismi Českej republiky, t. j. najmä občianskym zákonníkom. To platí aj v prípade existencie medzinárodného prvku (napr. pokiaľ by mal kupujúci bydlisko alebo sídlo na území iného štátu než Česká republika a pod.).

1.6 Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, potom sa právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim riadia kúpnou zmluvou uzavretou medzi kupujúcim a predávajúcim a týmito VOP a zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v rozsahu týmito neupraveným aj ďalšími právnymi predpismi Slovenskej republiky. 

1.7 Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku. Akákoľvek komunikácia s predávajúcim musí byť vedená v slovenskom jazyku. 

  1. OZNÁMENIE V SÚVISLOSTI S UZATVÁRANÍM ZMLUVY PROSTRIEDKAMI KOMUNIKÁCIE NA DIAĽKU

Predávajúci kupujúcemu v súlade so zákonom oznamuje, že:

2.1 Náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku sa pri použití týchto prostriedkov pri uzatváraní zmluvy nelíšia od základnej sadzby (t. j. kupujúci hradí len náklady na internetové pripojenie alebo telefonické spojenie podľa zmluvy uzavretej s jeho poskytovateľom internetového pripojenia alebo s jeho telefónnym operátorom alebo prípadné náklady na poštovnú prepravu, ak si predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie platby).

2.2 Prípadná povinnosť zaplatiť zálohu alebo podobnú platbu sa vyžaduje podľa konkrétnych podmienok konkrétnej uzatváranej kúpnej zmluvy, pričom kupujúci je v priebehu vykonávania objednávky na takúto povinnosť (ak existuje) vždy upozornený.

2.3 Ceny tovaru sú uvedené na internetových stránkach predávajúceho vždy zobrazené u každého konkrétneho tovaru, ktorý si môže kupujúci objednať. Ceny sú uvádzané vždy s informáciou, či ide o cenu s DPH alebo bez DPH. Ceny sú vždy uvádzané vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru budú vždy pripočítané v závislosti od zvoleného spôsobu dodania tovaru. Výška nákladov na dodanie tovaru je vždy uvedená s ohľadom na konkrétny spôsob dodania tovar zvoleného kupujúcim v rámci e–shopu. Tovar je doručovaný len na území Českej republiky a Slovenskej republiky.

2.4 Pokiaľ je kupujúci spotrebiteľom, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej prostriedkami komunikácie na diaľku v lehote tridsiatich (30) dní. V uvedenej 30-dňovej lehote musí spotrebiteľ odoslať odstúpenie od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Uvedená lehota končí:

  1. a) uplynutím tridsiatich (30) dní odo dňa, v ktorý spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme tovar,
  2. b) uplynutím tridsiatich (30) dní odo dňa, v ktorý spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme posledný kus tovaru, ak spotrebiteľ v rámci jednej objednávky objedná viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
  3. c) uplynutím tridsiatich (30) dní odo dňa, v ktorý spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúcej z niekoľkých položiek alebo častí,
  4. d) uplynutím tridsiatich (30) dní odo dňa, v ktorý spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru v priebehu dohodnutého obdobia.

Lehota sa počíta tak, že ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň.

2.5 Spotrebiteľ nie je povinný uvádzať dôvod odstúpenia (spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu). Je však povinný špecifikovať zmluvu, od ktorej odstupuje, a to uvedením čísla objednávky a bankového spojenia na vrátenie peňazí (ak už boli zo strany kupujúceho uhradené).

2.6 Spotrebiteľ však nemôže odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobený jeho osobným potrebám (pôjde predovšetkým o tovar akýmkoľvek spôsobom upravený gravírovaním na želanie spotrebiteľa a pod.). Spotrebiteľ ďalej nemôže odstúpiť od zmluvy o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá sa má vykonať na mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí na vykonanie iných než vyžiadaných opráv alebo na dodanie iného tovaru než náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby.

2.7 Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy formou jednostranného právneho úkonu (napr. listom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb alebo e-mailom) voči predávajúcemu, a to na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00, Česká republika alebo na e-mail sluzebnicek@milagro.cz. Spotrebiteľ môže na odstúpenie od zmluvy použiť aj vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho www.milagro.sk, nie je to však jeho povinnosť.

2.8 Ak kupujúci v súlade s predchádzajúcimi odsekmi upravujúcimi právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy v prípade zmlúv uzavretých prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté od spotrebiteľa vrátane nákladov na dodanie (s výnimkou dodatočných nákladov, ktoré vznikli v dôsledku spotrebiteľom zvoleného spôsobu doručenia odlišného od najlacnejšieho spôsobu štandardného dodania ponúkaného predávajúcim). Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od momentu, keď je predávajúcemu doručené odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho. Na vrátenie peňazí predávajúci použije rovnaký platobný prostriedok, ktorý spotrebiteľ použil na vykonanie pôvodnej transakcie, pokiaľ spotrebiteľ výslovne neuviedol inak. V žiadnom prípade tým spotrebiteľovi nevzniknú ďalšie náklady.

2.9 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, zašle alebo odovzdá predávajúcemu tovar, ktorý od neho prijal, vždy na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00, Česká republika. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar späť pred uplynutím 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci vráti platbu až po prijatí vráteného tovaru alebo ak spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ urýchli vybavenie odstúpenia od zmluvy doručením prijatého plnenia na adresu predávajúceho MILAGRO, Radobyčická 678/6, Plzeň 301 00, Česká republika spolu so zaslaním vystavenej faktúry (ak ju už spotrebiteľ od predávajúceho prijal) a uvedením čísla bankového účtu alebo iného spojenia na vrátenie sumy zaplatenej spotrebiteľom. Spotrebiteľ bude znášať priame náklady spojené s vrátením tovaru. Maximálne náklady sa odhadujú vo výške 6 EUR. Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom, než je potrebný na oboznámenie sa s jeho povahou a vlastnosťami vrátane funkčnosti tovaru.

2.10 Predávajúci neposkytuje ďalšie interné postupy mimosúdneho riešenia sťažností spotrebiteľov v prípade, že spotrebiteľ nesúhlasí so spôsobom vybavenia odstúpenia od zmluvy.

  1. SYSTÉM OBJEDNÁVANIA, UZAVRETIE ZMLUVY

3.1 Objednávka tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom elektronickej objednávky na stránke www.milagro.sk (ďalej len ako „e-shop“). Objednávanie je možné 24 hodín denne, 7 dní v týždni (okrem prípadných odstávok e-shopu).

3.2 Prípravou na odoslanie sa rozumie čas potrebný na vybavenie všetkých náležitostí súvisiacich s odovzdaním objednaného tovaru dopravcovi, ktorého si zvolil kupujúci. Odoslaním (objednaného tovaru) sa v takom prípade rozumie odovzdanie objednaného tovaru predávajúcim dopravcovi. Príprava na odoslanie, ako aj samotné odoslanie sa uskutočňuje v priebehu pracovných dní.

3.3 Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP v znení platnom a účinnom v čase odoslania objednávky a že s nimi výslovne súhlasí.

3.4 Pri objednávke, ktorú kupujúci zadal prostredníctvom e-shopu, bude prijatie objednávky najprv potvrdené na e-mail kupujúceho. Predávajúci zašle kupujúcemu v e-maile, ktorým potvrdí prijatie objednávky kupujúceho, vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytnutý spotrebiteľovi a VOP, a to na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uviedol v rámci objednávky. Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytnutý spotrebiteľovi je k dispozícii na stiahnutie aj na internetovej stránke predávajúceho www.milagro.sk.

3.5 Objednávka zaslaná kupujúcim predstavuje návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, ale kúpna zmluva je uzavretá až vtedy, keď kupujúci dostane súhlas predávajúceho s uzavretím zmluvy (prijatie návrhu na uzavretie zmluvy), ktorý tak nie je len potvrdením prijatia objednávky. Súhlas predávajúceho s uzavretím zmluvy (prijatie návrhu na uzavretie zmluvy) bude kupujúcemu zaslaný e-mailom najneskôr jeden pracovný deň od prijatia kompletnej objednávky zaslanej kupujúcim, resp. v tejto lehote bude kupujúcemu oznámené, že predávajúci zmluvu s kupujúcim neuzatvára (za čo sa považuje aj informácia o zrušení objednávky alebo iná informácia, z ktorej je zrejmé, že predávajúci nemá záujem o uzavretie zmluvy a dodanie tovaru kupujúcemu), alebo bude kupujúci vyzvaný na predloženie ďalších dokladov alebo informácií. Predávajúci nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s kupujúcim, najmä (ale nie výlučne) ak predávajúci zistí skutočnosti uvedené v bode 3.15 týchto VOP.

3.6 Platnosť elektronickej objednávky je podmienená uvedením všetkých údajov a náležitostí, ktoré vyžaduje webové rozhranie e-shopu www.milagro.sk ako povinné, ktorými sú najmä: identifikácia kupujúceho, e-mail, doručovacia adresa, spôsob doručenia, spôsob platby a špecifikácia objednaného tovaru. Niektoré údaje môže vopred vyplniť webové rozhranie, pričom kupujúci skontroluje správnosť a aktuálnosť údajov a môže opraviť nesprávne alebo neaktuálne údaje.

3.7 V prípade osoby, ktorá je u predávajúceho registrovaná ako kupujúci – podnikateľ platí, že sa kúpa týka jej podnikateľskej činnosti. Ak osoba, ktorá je podnikateľom, má v úmysle v súlade s touto skutočnosťou uskutočniť nákup, ktorý nesúvisí s jej podnikateľskou činnosťou, je povinná túto skutočnosť predávajúcemu preukázateľným spôsobom oznámiť, pričom však na daňovom doklade vystavenom predávajúcim k takejto objednávke môže byť výslovne uvedené, že podľa vyhlásenia kupujúceho sa nákup netýka jeho podnikateľskej činnosti.

3.8 Spotrebiteľ je každá osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo inak spolupracuje s predávajúcim. Podnikateľ je ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnosťou alebo podobným spôsobom so zámerom sústavne ju vykonávať na účely dosiahnutia zisku. Za podnikateľa sa považuje aj osoba zapísaná do obchodného registra už na základe samotného zápisu do obchodného registra. Platí, že podnikateľ je aj osoba, ktorá má na podnikanie živnostenské oprávnenie alebo iné oprávnenie podľa zákona. Pokiaľ kupujúci nie je podnikateľom a z okolností pri uzatváraní kúpnej zmluvy je zrejmé, že kúpa súvisí s podnikateľskou činnosťou kupujúceho, má kupujúci v súvislosti s kvalitou tovaru pri prevzatí a právami z vadného plnenia nároky podľa § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka, v znení neskorších predpisov.

3.9 Webové rozhranie e-shopu obsahuje zoznam tovaru, najmä názov a hlavné vlastnosti tovaru, cenu tovaru a náklady na jeho dodanie. Ponuka na predaj tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti v priebehu obdobia, počas ktorého sú zobrazené vo webovom rozhraní e-shopu, pokiaľ nie je v rámci webového rozhrania uvedený obmedzený čas platnosti ponuky. Osobitné pravidlá uvedené nižšie, ktoré sa týkajú tovaru označeného ako „na sklade u dodávateľa“ alebo „menej ako 5 kusov na sklade“ alebo možnosti zrušenia objednávky uvedené nižšie, zostávajú nezmenené.

3.10 Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť potvrdenú objednávku na tovar označený len slovami „na sklade u dodávateľa“ v prípade, že sa predávajúcemu nepodarí zabezpečiť tovar od svojho súčasného dodávateľa (alebo za rovnakých alebo výhodnejších podmienok od iného dodávateľa) tak, aby mohol byť odoslaný kupujúcemu do 14 dní od potvrdenia objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že takto označený tovar je u predávajúceho vypredaný a predávajúci nemôže, pokiaľ kupujúci výslovne nepotvrdí inak (napr. oznámením o fyzickom zabezpečení tovaru a pod.), zaručiť, že bude schopný tovar dodať.

3.11 Kupujúci berie na vedomie, že v súvislosti so spracovaním objednávok sa informácie o vypredaní tovaru môžu v systéme e-shopu zistiť a zobraziť až s určitým časovým oneskorením. Najmä (ale nie výlučne) v súvislosti s tovarom označeným ako „menej ako 5 ks na sklade“ kupujúci berie na vedomie, že tovar sa môže rýchlo vypredať. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť potvrdenú objednávku (uzavretú kúpnu zmluvu) v prípade, že sa mu nepodarí zabezpečiť tovar od svojho existujúceho dodávateľa (alebo za rovnakých alebo výhodnejších podmienok od iného dodávateľa) tak, aby mohol byť odoslaný kupujúcemu do 14 dní od potvrdenia objednávky.

3.12 Kým kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má právo zmeniť vypĺňané údaje, t. j. najmä vrátane špecifikácie objednaného tovaru, spôsobu dopravy a spôsobu úhrady kúpnej ceny, a zároveň skontrolovať všetky údaje, ktoré uviedol pri vypĺňaní objednávky.

3.13 Predávajúci je vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napr. písomne alebo telefonicky), a to najmä s cieľom predísť zlomyseľným alebo neserióznym objednávkam.

3.14 Predávajúci si vyhradzuje právo stanoviť množstevné a cenové limity vzťahujúce sa na objednaný tovar, pričom v takom prípade kupujúci nesmie odoslať objednávku presahujúcu stanovené množstvo alebo cenový limit.

3.15 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v nasledujúcich prípadoch (ak nastane niektorý z nižšie uvedených):

  1. a) Ak má dôvodné pochybnosti o totožnosti kupujúceho alebo ak kupujúci uviedol nesprávne osobné alebo identifikačné údaje alebo nepredložil doklady potvrdzujúce ním uvedené údaje, alebo ak kupujúci nevykonal dodatočné potvrdenie objednávky, ktoré predávajúci požaduje.
  2. b) Ak má kupujúci neuhradené splatné záväzky z iného zmluvného vzťahu s predávajúcim alebo mal v minulosti neuhradené záväzky po splatnosti voči predávajúcemu, alebo ak má predávajúci konkrétne vedomosti o tom, že kupujúci má záväzky po lehote splatnosti voči iným subjektom, alebo ak existuje odôvodnený predpoklad, že kupujúci nebude riadne plniť záväzky zo zmluvy, alebo ak je kupujúci uvedený v dostupných registroch dlžníkov ako osoba so záväzkami po lehote splatnosti.
  3. c) Ak ide o kupujúceho, ktorý v minulosti porušil zmluvu uzavretú s predávajúcim (alebo takáto skutočnosť nastala alebo vyšla najavo neskôr).
  4. d) Ak sa s kupujúcim začalo konkurzné konanie alebo sa začal výkon rozhodnutia alebo exekúcia na majetok kupujúceho alebo kupujúci vstúpil do likvidácie.
  5. e) Ak predávajúci nie je objektívne schopný z dôvodov na strane subdodávateľov alebo iných tretích osôb dodať tovar kupujúcemu za dohodnutú kúpnu cenu alebo v dohodnutom čase alebo primeranej lehote.
  6. f) Ak sa tovar už nevyrába alebo ho predávajúci nemôže zabezpečiť od tretích strán.
  7. g) Ak kupujúci nezaplatil kúpnu cenu riadne a včas alebo riadne a včas neprevzal tovar od predávajúceho.

V prípade odstúpenia od zmluvy podľa vyššie uvedených písmen e) a f) bodu 3.15 týchto VOP sa predávajúci zaväzuje bezodkladne kontaktovať kupujúceho, aby sa dohodli na ďalšom postupe. Ak nedôjde k dohode o ďalšom postupe, kupujúci nemá voči predávajúcemu nárok na náhradu škody spôsobenej nedodaním pôvodne objednaného tovaru. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto suma poukázaná späť na jeho účet alebo zaslaná poštovou poukážkou na ním uvedenú doručovaciu adresu. Z dôvodov uvedených vyššie v bode 3.15 písm. a) až f), ale nielen z týchto dôvodov, má predávajúci tiež právo objednávku kupujúceho neprijať a kúpnu zmluvu s kupujúcim neuzavrieť.

3.16 Kupujúci je povinný bezodkladne oznámiť predávajúcemu všetky zmeny svojich identifikačných, fakturačných a kontaktných údajov, ktoré by mohli mať vplyv na plnenie kúpnej zmluvy.

  1. DODACIE PODMIENKY

4.1 Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho v momente jeho prevzatia a zaplatenia kúpnej ceny.

4.2 Predávajúci sa zaväzuje pri dodaní kúpeného tovaru vystaviť faktúru so všetkými náležitosťami účtovného a daňového dokladu ako doklad o kúpe tovaru. Faktúra je v papierovej forme priložená k dodávke alebo môže byť kupujúcemu zaslaná v elektronickej forme na e-mail kupujúceho.

4.3 Tovar, ktorý je na sklade, pripraví predávajúci na odoslanie najneskôr tretí pracovný deň po uzavretí zmluvy. Ak predávajúci nie je schopný dodržať termín odovzdania na prepravu podľa predchádzajúcej vety, je povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho telefonicky alebo elektronickou poštou a prípadne stanoviť náhradný termín odovzdania predmetu kúpy na prepravu. Predávajúci odovzdá tovar kupujúcemu najneskôr do tridsiatich (30) dní od uzavretia zmluvy.

4.4 Predávajúci je oprávnený podmieniť odovzdanie tovaru kupujúcemu úplným zaplatením kúpnej ceny.

4.5 Tovar bude dodaný podľa spôsobu, ktorý si kupujúci zvolil v online objednávke, pričom spôsoby dodania sú nasledovné:

doručenie prostredníctvom Českej pošty, s.p. a/alebo Slovenskej pošty, a.s.

iné, podľa aktuálnej ponuky predávajúceho (zásielková služba a pod.)

V rámci e-shopu je cena za dodanie tovaru vždy uvedená pri konkrétnom spôsobe dodania tovaru, ktorý si kupujúci zvolil. Ceny za dodanie tovaru platia na území Českej republiky a Slovenskej republiky.

4.6 Doručenie prostredníctvom Českej pošty a/alebo Slovenskej pošty alebo iného dopravcu (spolu ďalej len „dopravca“)

Dodanie tovaru prostredníctvom Českej pošty (Česká pošta, s.p.) a/alebo Slovenskej pošty (Slovenská pošta, a.s.) sa riadi prepravnými podmienkami Českej pošty a/alebo Slovenskej pošty, ktoré je kupujúci povinný rešpektovať a s ktorými sa môže oboznámiť na internetovej stránke www.ceskaposta.cz alebo www.posta.sk (a ktoré môžu obsahovať napríklad aj úpravu postupu v prípade neprevzatia tovaru kupujúcim), avšak cena za prepravu sa prednostne riadi cenou uvedenou v e-shope predávajúceho alebo inak dohodnutou medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci je tiež povinný oboznámiť sa s konkrétnymi prepravnými podmienkami iného dopravcu, ak si ho na prepravu tovaru zvolí, a rešpektovať ich. Aj v tomto prípade sa však cena prepravy prednostne riadi cenou uvedenou v e-shope predávajúceho alebo inak dohodnutou medzi predávajúcim a kupujúcim. Doručenie tovaru prostredníctvom Českej pošty a/alebo Slovenskej pošty trvá zvyčajne 3 - 4 pracovné dni (od odoslania objednaného tovaru). Prípadné náklady na opätovné doručenie tovaru z dôvodov na strane kupujúceho alebo akékoľvek zvýšené náklady na doručenie tovaru z dôvodov na strane kupujúceho môže predávajúci účtovať kupujúcemu.

4.7 Ak je kupujúci spotrebiteľom, nie je síce povinný skontrolovať tovar pri jeho prevzatí, no predávajúci mu odporúča skontrolovať stav zásielky za prítomnosti dopravcu (najmä neporušenosť pásky na škatuli, poškodenie škatule a pod.). V prípade zistenia poškodenia obalu zásielky, neúplnosti zásielky alebo jej zjavného poškodenia kupujúci uplatní reklamáciu priamo u dopravcu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v súlade s kúpnou zmluvou, najmä z dôvodu neúplnosti alebo poškodenia zásielky. Pri odmietnutí prevzatia poškodenej zásielky je potrebné vyhotoviť fotodokumentáciu na zdokumentovanie poškodenia zásielky. Ak kupujúci prevezme od dopravcu poškodenú zásielku, je potrebné opísať poškodenie v odovzdávacom protokole dopravcu a zabezpečiť fotodokumentáciu poškodenia zásielky. Ak kupujúci pri preberaní tovaru nevznesie námietky, potom podpisom dodacieho listu (alebo iného dokladu o prevzatí tovaru) potvrdzuje, že obal tovaru nevykazoval známky poškodenia, že zásielka nebola neúplná alebo zjavne poškodená. Kupujúci je zároveň povinný neúplnú alebo poškodenú zásielku bezodkladne oznámiť e-mailom na adresu sluzebnicek@milagro.cz. Až dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky dáva predávajúcemu možnosť preukázať, že nejde o porušenie kúpnej zmluvy.

4.8 Ak je kupujúci podnikateľom, je povinný tovar pri prevzatí skontrolovať. Ak kupujúci podnikateľ zistí zjavné vady tovaru, je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť predávajúcemu a osobe, ktorá tovar prepravuje, a nie je povinný tovar od osoby, ktorá ho prepravuje, prevziať. Ak kupujúci podnikateľ neoznámil predávajúcemu zjavné vady tovaru bezodkladne po ich zistení a tovar od dopravcu prevzal, platí, že tovar bol v čase prevzatia kupujúcim bez zjavných vád. Iné ako zjavné vady tovaru je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu do 3 pracovných dní od zistenia vady tovaru

  1. PLATOBNÉ PODMIENKY

5.1 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za tovar. Kúpnou cenou sa rozumejú aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru, ak nie je výslovne uvedené inak (predávajúci neúčtuje balné, ak nie je výslovne uvedené inak).

5.2 Kupujúci je oprávnený zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu nasledovnými spôsobmi:

platba prostredníctvom platobnej brány,

platba na dobierku,

platba bezhotovostným prevodom na účet,

iným spôsobom, ktorý predávajúci aktuálne ponúka v rámci e-shopu.

5.3 Kúpna cena je splatná:

Pri platbe na dobierku pri prevzatí tovaru.

Pri bezhotovostnej platbe do desiatich (10) dní od uzavretia kúpnej zmluvy, ak nie je dohodnuté inak.

V prípade bezhotovostnej platby je záväzok zaplatiť kúpnu cenu splnený v momente pripísania celej kúpnej ceny na účet predávajúceho. Predávajúci nie je v žiadnom prípade povinný dodať tovar kupujúcemu pred úplným zaplatením kúpnej ceny. Predávajúci je oprávnený požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu, a to najmä v prípade podozrenia na zlomyseľnosť alebo neserióznosť objednávky, alebo ak kupujúci dodatočne nepotvrdí objednávku, ako požaduje predávajúci.

5.4 Predávajúci nie je v žiadnom prípade povinný dodať tovar kupujúcemu pred úplným zaplatením kúpnej ceny. Predávajúci je oprávnený požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu, a to najmä v prípade podozrenia na zlomyseľnosť alebo neserióznosť objednávky, alebo ak kupujúci dodatočne nepotvrdí objednávku, ako požaduje predávajúci.

5.5. V prípade neprevzatia tovaru na dobierku sa kupujúci zaväzuje zaplatiť predávajúcemu poplatok vo výške 10 EUR ako náhradu nákladov predávajúceho spojených s neprevzatou zásielkou (obojsmerné poštovné, balné, doprava k dopravcovi, práca, spracovanie vrátenia a pod.) 

  1. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA, ZÁRUKA ZA AKOSŤ, REKLAMÁCIA

6.1 Zodpovednosť predávajúceho za vady voči kupujúcemu sa riadi príslušnými právnymi predpismi, najmä ust. § 2099 a nasl. občianskeho zákonníka a v prípade kupujúceho spotrebiteľa § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.

6.2 Ak má predávajúci vec odoslať, odovzdá ju kupujúcemu podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho a umožní kupujúcemu podnikateľovi uplatniť jeho práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi a v prípade odovzdania veci kupujúcemu spotrebiteľovi je vec kupujúcemu spotrebiteľovi odovzdaná až vtedy, keď mu ju odovzdá dopravca. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho v momente prevzatia veci. Rovnaký následok má aj to, ak kupujúci vec neprevezme, hoci mu predávajúci umožnil s ňou manipulovať.

6.3 Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení. Vec je vadná, ak nemá dohodnuté vlastnosti. Za vadu sa považuje aj plnenie inej veci. Ak predávajúci dodá väčšie množstvo vecí, ako bolo dohodnuté, kúpna zmluva je uzavretá aj na prebytočné množstvo, ak ho kupujúci bez zbytočného odkladu neodmietol. Právo kupujúceho z vadného plnenia vzniká vadou, ktorú má vec v čase prechodu nebezpečenstva škody na kupujúceho, aj keď sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho vzniká aj pri neskôr vzniknutej vade, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.

6.4 Kupujúci spotrebiteľ

Predávajúci je zodpovedný voči kupujúcemu spotrebiteľovi za to, že vec nemá vady pri prevzatí, a predovšetkým je predávajúci zodpovedný voči kupujúcemu spotrebiteľovi za to, že vec:

  1. a) zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
  2. b) je vhodná na účel, na ktorý ju kupujúci spotrebiteľ požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil,
  3. c) je dodaná s dohodnutým príslušenstvom a návodom na použitie.

Predávajúci je ďalej zodpovedný voči kupujúcemu za to, že okrem dohodnutých vlastností:

  1. a) je vec vhodná na účel, na ktorý sa vec tohto druhu zvyčajne používa, a to aj s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania v danom odvetví, ak technické normy neexistujú,
  2. b) vec zodpovedá svojím množstvom, kvalitou a inými vlastnosťami vrátane trvanlivosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať, a to aj s prihliadnutím na verejné vyhlásenia predávajúceho alebo inej osoby v tom istom zmluvnom reťazci, najmä prostredníctvom reklamy alebo označenia (predávajúci však nie je týmto verejným vyhlásením viazaný, ak preukáže, že o ňom nevedel alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy upravené spôsobom prinajmenšom porovnateľným s tým, ako bolo urobené, alebo že nemohlo ovplyvniť rozhodnutie o kúpe),
  3. c) sa vec dodá s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci odôvodnene očakávať a
  4. d) vec zodpovedá svojou kvalitou alebo spracovaním vzorke alebo predlohe, ktorú predávajúci poskytol kupujúcemu pred uzavretím zmluvy,

za predpokladu, že vyššie uvedené neplatí, ak predávajúci pred uzavretím zmluvy výslovne upozornil kupujúceho spotrebiteľa, že niektorá vlastnosť veci sa líši, a kupujúci spotrebiteľ s tým pri uzavretí zmluvy výslovne súhlasil.

Ak sa vada u kupujúceho spotrebiteľa prejaví v priebehu jedného roka od prevzatia, platí, že vec bola vadná už pri prevzatí, ak to povaha veci alebo vady nevylučuje. Táto lehota neplynie v období, počas ktorého kupujúci nemohol vec používať, ak na vadu oprávnene upozornil.

Lehota na uplatnenie práva

Kupujúci spotrebiteľ môže reklamovať vadu, ktorá sa prejaví na tovare v priebehu dvoch rokov od prevzatia tovaru. Ak kupujúci spotrebiteľ predávajúcemu vadu oprávnene vytkol, lehota podľa predchádzajúcej vety neplynie počas obdobia, v ktorom kupujúci spotrebiteľ nemôže tovar používať. 

Výnimky

Spotrebiteľ nemá nárok na právo z vadného plnenia, ak vadu spôsobil sám. Opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo v prípade použitého tovaru opotrebovanie zodpovedajúce rozsahu jeho predchádzajúceho používania nie je vada tovaru.

Odstránenie vady

Ak má vec vadu, kupujúci môže požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez vady alebo opravu veci, ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo je v porovnaní s iným spôsobom neúmerne nákladný; uvedené sa posudzuje najmä s ohľadom na závažnosť vady, hodnotu, ktorú by vec mala bez vady, a na to, či je možné vadu odstrániť iným spôsobom bez väčších ťažkostí pre kupujúceho.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné najmä vzhľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by vec mala bez vady.

Predávajúci odstráni vadu v primeranej lehote po tom, čo bol na ňu upozornený, tak, aby kupujúcemu nespôsobila značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý ju kupujúci kupoval.

Predávajúci je povinný prevziať vec na vlastné náklady, aby odstránil vadu.

Ak kupujúci spotrebiteľ neprevezme vec v primeranej lehote po tom, čo ho predávajúci informoval o možnosti prevziať vec po oprave, má predávajúci nárok na úhradu za uskladnenie.

Právo na primeranú zľavu

Kupujúci spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak

  1. a) predávajúci odmietol vadu odstrániť alebo ju neodstránil v primeranej lehote po upozornení na vadu tak, aby kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, s prihliadnutím na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar kupoval, alebo kupujúci neprevzal tovar preberaný na účely odstránenia vady na vlastné náklady,
  2. b) vada sa prejaví opakovane,
  3. c) vada je podstatným porušením zmluvy alebo
  4. d) z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností je zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho spotrebiteľa.

2) Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez vady a vadnej veci, ktorú kupujúci spotrebiteľ dostal.

3) Kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o vadu veci, ktorá je nepodstatná; platí, že vada nie je nepodstatná.

4) Ak kupujúci spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru alebo po tom, keď mu kupujúci spotrebiteľ preukáže, že vec odoslal.

6.5 Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, nemá nárok podľa bodu 6.4 týchto VOP, ale ak je vadné plnenie podstatným porušením kúpnej zmluvy, má právo:

  1. a) na odstránenie vady dodaním nového tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúceho tovaru,
  2. b) na odstránenie vady opravou tovaru,
  3. c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  4. d) na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci oznámi predávajúcemu, ktoré právo si vybral, pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Kupujúci nemôže zmeniť výber bez súhlasu predávajúceho; uvedené neplatí, ak kupujúci požiadal o odstránenie vady, ktorá sa ukáže ako neodstrániteľná. Ak predávajúci neodstráni vady v primeranej lehote alebo oznámi kupujúcemu, že vady neodstráni, môže kupujúci namiesto odstránenia vád požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy. Ak kupujúci svoje právo neuplatní včas, má rovnaké práva, ako keby vadné plnenie bolo nepodstatným porušením zmluvy.

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, nemá nároky podľa bodu 6.4 týchto VOP, ale ak je vadné plnenie nepodstatným porušením kúpnej zmluvy, má právo na odstránenie vady alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Pokiaľ kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právnu vadu. Ostatné vady môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; táto voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady. Ak predávajúci neodstráni vadu včas alebo ju odmietne odstrániť, kupujúci môže požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Kupujúci nemôže zmeniť vykonaný výber bez súhlasu predávajúceho.

Ak kupujúci neoznámi vadu včas, stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Ak kupujúci neoznámil vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti, súd mu právo z vadného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú vadu, platí to isté, ak kupujúci vadu neoznámil bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol zistiť pri dostatočnej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od odovzdania veci.

Podstatným porušením zmluvy je také porušenie povinnosti, o ktorom strana porušujúca zmluvu v čase uzavretia zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by takéto porušenie predvídala. Všetky ostatné porušenia zmluvy sa považujú za nepodstatné. 

Reklamácia

6.6 Tovar je možné reklamovať u predávajúceho na adrese MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň, Česká republika alebo v kamenných predajniach uvedených nižšie alebo e-mailom na adrese sluzebnicek@milagro.cz.

Kupujúci môže vadný tovar zaslať na reklamáciu prostredníctvom prepravnej služby na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň, Česká republika. Balík by mal byť viditeľne označený výrazom „REKLAMÁCIA“, obsahovať reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva) a sprievodný list obsahujúci číslo objednávky (číslo faktúry), podrobný opis vady, požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, telefónne číslo). Kupujúci môže na reklamáciu použiť vzorový formulár poskytnutý predávajúcim, ktorý je k dispozícii na internetovej stránke predávajúceho  www.milagro.sk; nie je to však jeho povinnosť. Odporúčame priložiť aj kópiu dokladu o kúpe. Bez uvedeného nie je možné identifikovať pôvod a vady tovaru. Ak bol tovar už reklamovaný v minulosti, kupujúci predloží aj doklad o predchádzajúcej reklamácii. Kupujúci má nárok na úhradu nákladov spojených s reklamáciou (t. j. poštovné) výlučne v prípadoch, keď je reklamácia uznaná (t. j. reklamácia sa považuje za uznanú, ak je vybavená opravou, výmenou veci a podobne).

Tovar je možné reklamovať aj osobným doručením (t. j. nie zaslaním poštou) v týchto kamenných predajniach:

PANDORA Obchodní centrum Olympia Plzeň, Písecká 972/1, Plzeň 326 00, Česká republika;

PANDORA Bedřicha Smetany 141/5, Plzeň 301 00, Česká republika;

PANDORA Krajinská 43/8, České Budějovice 370 01 Česká republika.

Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o čas, v priebehu ktorého sa reklamácia vybavovala. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia vybavená výmenou veci, považuje sa ďalšia prípadná reklamácia za prvú reklamáciu tovaru. Lehota na vybavenie reklamácie sa počíta odo dňa nasledujúceho po dni prevzatia reklamovaného tovaru do dňa vybavenia reklamácie, nie do dňa prevzatia tovaru kupujúcim. O vybavení reklamácie je kupujúci informovaný e-mailom alebo iným spôsobom.

6.7 Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie poskytnúť predávajúcemu reklamovaný tovar, ktorý je nevyhnutne potrebný na posúdenie vád tovaru. Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný preukázať predávajúcemu, že je oprávnený uplatniť reklamáciu, a to minimálne predložením kópie dokladu o kúpe tovaru (faktúry) alebo iným hodnoverným spôsobom.

6.8 V prevádzkach predávajúceho musí byť po celý prevádzkový čas prítomný zamestnanec poverený vybavovaním reklamácií. Reklamácie, vrátane odstránenia vád, musí predávajúci vybaviť a spotrebiteľa o tom informovať v nasledujúcich lehotách:

  1. a) v prípade kupujúceho spotrebiteľa najneskôr do tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia,
  2. b) v prípade kupujúceho podnikateľa najneskôr do šesťdesiatich (60) kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia,
  3. c) prípadne v dlhšej lehote, na ktorej sa predávajúci a kupujúci dohodnú.

Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie môže kupujúci spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu. 

6.9 Záruka za akosť 

Predávajúci vyhlasuje, že uspokojí kupujúceho nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnenia, t. j. že poskytuje kupujúcemu záruku za akosť týkajúcu sa tovaru v trvaní dvoch (2) rokov od doručenia tovaru na miesto určené kupujúcim (dodanie tovaru), ak nie je ďalej uvedené inak, a to výmenou tovaru za tovar bez vád alebo jeho opravou.

Poskytnutím záruky za akosť, ak ju predávajúci v konkrétnom prípade poskytuje, predávajúci zaručuje, že tovar bude spôsobilý na použitie na obvyklý účel najmenej dva (2) roky od jeho dodania kupujúcemu pri bežnom používaní a že si zachová svoje obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má aj uvedenie záručnej doby alebo lehoty použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá aj na jednotlivú časť veci. Záruka sa nevzťahuje na:

  1. a) tovar predávaný za nižšiu cenu z dôvodu vady, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,
  2. b) opotrebovanie spôsobené bežným používaním (napr. drobné škrabance),
  3. c) použitý tovar na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim,
  4. d) prípady, keď to vyplýva z povahy tovaru,
  5. e) vady spôsobené neodbornou alebo nesprávnou údržbou alebo obsluhou alebo zásahom do tovaru (najmä vady na náramkoch PANDORA môžu byť spôsobené tým, že náramky PANDORA neboli používané len s originálnymi príveskami, visiacimi príveskami s klipmi a otváračmi zapínania PANDORA, náramok PANDORA bol zložený stiahnutím, nie uvoľnením zapínania, alebo bol na uvoľnenie zapínania náramku PANDORA použitý iný prostriedok ako určený otvárač zapínania PANDORA),
  6. f) vady spôsobené nadmerným zaťažením tovaru (napr. vady spôsobené priamym pôsobením chemických látok, ako sú laky na vlasy, krémy, parfumy, chlór a podobne) alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou výrobcu, alebo spôsobom, ktorý primerane zodpovedá bežnému používaniu tovaru, pokiaľ pri uzatváraní zmluvy nebolo dohodnuté, že tovar bude používaný osobitným spôsobom,
  7. g) vady spôsobené používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú podmienkam zodpovedajúcim bežnému používaniu tovaru (vrátane napr. klimatických alebo iných podmienok),
  8. h) vady spôsobené zásahom vyššej moci (vrátane pôsobenia prírodných živlov, napr. požiar, úder blesku, povodeň alebo záplava a podobne) a vplyvom fyzikálnych a chemických procesov alebo iných vonkajších udalostí.

Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o záruke za akosť (záručný list) v textovej podobe najneskôr pri prevzatí tovaru. Záručný list musí obsahovať údaj o tom, že kupujúci spotrebiteľ má voči predávajúcemu zákonné právo na bezplatnú nápravu a že toto právo nie je zárukou za akosť dotknuté, a označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, obsah záruky, názov a bydlisko alebo sídlo poskytovateľa záruky, postup pri uplatňovaní práv zo záruky a záručné podmienky. Nesplnenie uvedenej povinnosti nemá vplyv na platnosť záruky. 

6.10 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vrátiť vec v stave, v akom ju prevzal. To neplatí:

  1. a) ak došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky na účely zistenia vady veci,
  2. b) ak kupujúci používal vec pred zistením vady,
  3. c) ak kupujúci konaním alebo opomenutím nespôsobil nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stave alebo
  4. d) ak kupujúci pred zistením vady vec predal, spotreboval ju alebo vec pozmenil pri bežnom používaní; ak sa to stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu to, čo ešte môže vrátiť, a nahradí predávajúcemu škodu v rozsahu, v akom mal z používania veci prospech.

6.11 Mimosúdne riešenie sporov

Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu v postavení spotrebiteľa, môže spory vyplývajúce z kúpnej zmluvy, ktoré nemožno vyriešiť vzájomnou dohodou, riešiť v súlade so zákonom č. č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, mimosúdnou cestou tým, že je oprávnený predložiť návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu určenému orgánu na riešenie spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, e-mail: sekretariat@soi.sk , web: www.sioi.sk. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže využiť aj platformu na riešenie sporov online zriadenú Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

7.1 Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, berie na vedomie, že odoslaním objednávky bude predávajúci spracúvať jeho osobné údaje (t. j. osobné údaje kupujúceho) potrebné na plnenie kúpnej zmluvy predávajúcim. Tieto údaje sa spracúvajú podľa postupov v súlade s ustanoveniami všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov č. 2016/679. Podrobnejšie postupy týkajúce sa spracúvania osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke predávajúceho www.milagro.sk, pričom z tejto internetovej stránky si môže kupujúci Zásady ochrany osobných údajov uložiť a archivovať aj pre vlastnú potrebu.

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

8.1 Tieto VOP platia v znení uvedenom v internetovom obchode umiestnenom v rámci internetovej prezentácie predávajúceho na internetovej stránke www.milagro.sk v deň odoslania elektronickej objednávky, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto VOP v znení platnom v deň odoslania objednávky. Uzatvorenie kúpnej zmluvy v elektronickom obchode predávajúceho na internetovej adrese www.milagro.sk bez súhlasu s týmito VOP nie je možné. Predávajúci vopred vylučuje prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou, pričom si vyhradzuje, že akékoľvek zmeny, dodatky alebo odchýlky musia byť výslovne schválené predávajúcim. Predávajúci tiež vylučuje prijatie ponuky zo strany kupujúceho s odkazom na obchodné podmienky, ktoré sa líšia od textu ponuky predávajúceho alebo ho dopĺňajú.

8.2 Predávajúci v zmysle § 1757 občianskeho zákonníka vopred vylučuje, že akékoľvek prípadné potvrdenie zaslané kupujúcim po uzavretí kúpnej zmluvy bude mať akýkoľvek vplyv na dohodnutý obsah už uzavretej kúpnej zmluvy. Tento odsek 8.2 VOP sa neuplatní, v prípade že kupujúcim je spotrebiteľ.

8.3 Predávajúci nenesie zodpovednosť za stratený zisk ani za priamu alebo nepriamu škodu alebo ujmu spôsobenú použitím informácií uvedených na internetovej stránke. Predávajúci nezodpovedá za vady vyplývajúce zo zásahov tretích osôb do internetovej stránky alebo z používania internetovej stránky v rozpore s jej určením.

8.4 V prípade porušenia podstatných zmluvných povinností nesie predávajúci zodpovednosť voči kupujúcemu podnikateľovi len za škodu, ktorá vznikla úmyselným zavinením alebo hrubou nedbanlivosťou predávajúceho, jeho štatutárnych orgánov alebo zamestnancov. V prípade porušenia nepodstatných zmluvných povinností nesie predávajúci zodpovednosť voči kupujúcemu len za škodu spôsobenú zavinením predávajúceho, jeho štatutárnych orgánov alebo zamestnancov a nezodpovedá za stratený zisk. V oboch prípadoch nesie predávajúci zodpovednosť za škodu do výšky typickej škody, ktorú bolo možné predvídať pri uzatváraní kúpnej zmluvy, najviac však do výšky dvojnásobku kúpnej ceny tovaru, ktorého sa porušenie povinností predávajúceho týka (táto suma sa považuje za maximálnu predvídateľnú výšku škody, ktorá mohla kupujúcemu vzniknúť). Vylučuje sa pritom povinnosť poskytovateľa nahradiť zákazníkovi škodu, ktorú nebolo možné odôvodnene predvídať v čase uzavretia zmluvy. Vyššie uvedenými ustanoveniami bodu 8.3 týchto VOP nie sú dotknuté žiadne zákonné ani iné zmluvné ustanovenia, ktoré by zakladali zodpovednosť predávajúceho za škodu v menšom rozsahu, keď ustanovenie v predchádzajúcich vetách obmedzuje zodpovednosť predávajúceho za škodu, ale nesnaží sa ju rozšíriť nad rámec zákona alebo nad rámec iných zmluvných ustanovení. Akákoľvek škoda spôsobená v súvislosti so zmluvou sa nahrádza v peniazoch.

8.5 Kupujúci súhlasí s tým, že predávajúci je oprávnený postúpiť akékoľvek svoje pohľadávky voči kupujúcemu na tretiu osobu. Kupujúci podnikateľ je oprávnený postúpiť akékoľvek svoje pohľadávky voči predávajúcemu na tretiu osobu len s predchádzajúcim výslovným písomným súhlasom predávajúceho.

8.6 Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom budú riešiť všeobecné súdy Slovenskej republiky. Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim podnikateľom budú riešiť všeobecné súdy Českej republiky, ktorých príslušnosť je určená podľa sídla predávajúceho. Ďalej sa v prípade sporov, kde kupujúci je podnikateľ, s medzinárodným prvkom dohodne príslušnosť súdov Českej republiky, a to dohodou o miestnej príslušnosti vecne príslušného súdu v Českých Budějoviciach (t. j. Okresného súdu v Českých Budějoviciach vo veciach, v ktorých sú v prvom stupni príslušné okresné súdy, a Krajského súdu v Českých Budějoviciach vo veciach, v ktorých sú v prvom stupni príslušné krajské súdy).

8.7 V prípade, že dôjde k zrušeniu právnych predpisov uvedených v týchto VOP, zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi týmito VOP v rozsahu, ktorý pripúšťajú právne predpisy, ktoré zrušené právne predpisy nahradia.

8.8 Dozor nad plnením povinností predávajúceho podľa zákona č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.

8.9 Tieto VOP sú účinné od 10. 04. 2024.