Nevyzdvihnutý tovar na dobierku účtujeme 10€

Objednať hneď, zaplatiť neskôr. Dobierka je jedným z obľúbených spôsobov platby našich zákazníkov a my sme veľmi radi, že túto možnosť využívate. Problém však nastáva v situácii, keď si šperky nikto nevyzdvihne. V takom prípade sme nútení účtovať poplatok vo výške 10, ktorý pokryje naše dodatočné náklady.

web_q223-ao-momentsoccasions-some-model-image-12-square.png

Nevyzdvihnutý tovar na dobierku = porušenie zákona

Možno ste našli perfektný darček pre seba alebo svojich blízkych a objednali šperky na dobierku. Potom sa ale situácia zmenila a vy si balíček nevyzdvihli. Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že vlastne o nič nejde, v skutočnosti tým dochádza k porušeniu zákonnej povinnosti (zo strany zákazníka). Vyplýva to z odseku :

ZÁVÄZKY Z PRÁVNYCH ROKOVANÍ Povinnosti kupujúceho podľa § 2118:

„Kupujúci zaplatí kúpnu cenu a vec prevezme.“

Nevyzdvihnuté dobierky predstavujú administratívnu i logistickú záťaž

Keď si nevyzdvihnete objednaný tovar, vráti sa nám späť na predajňu, kde ho musíme vybaliť, starostlivo skontrolovať a zaslať späť do nášho skladu. Pre nás to znamená nielen spotrebu nových obalových materiálov, ale aj zbytočnú administratívu a dodatočnú komunikáciu s dopravcom. A práve z týchto dôvodov sme sa nezaplatenú dobierku rozhodli spoplatniť sumou 10.

Ako postupovať v prípade nevyzdvihnutej zásielky?

O tovar máte stále záujem

Ak ste na tovar zabudli, ale stále oň máte záujem, radi vám ho zašleme znova. V tomto prípade vás ale požiadame o platbu vopred (či už prevodom, alebo kartou) a uhradenie dodatočných 10.

Objednávku ste si rozmysleli To, že ste si tovar neprevzali, neznamená automatické storno ani odstúpenie od kúpnej zmluvy. Preto budeme žiadať o uhradenie poplatku 10 na náš účet. Vzhľadom na to, že sa jedná o porušenie kúpnej zmluvy, túto čiastku môžeme v krajnom prípade vymáhať aj súdne.

Čo robiť, keď si nákupom nie ste istí?

Pre všetkých našich zákazníkov máme zriadenú telefonickú linku na čísle +420 601 001 201, ktorá funguje od pondelka do piatku (8:00–⁠⁠⁠⁠⁠16:30). Na ňom vám zodpovieme všetky otázky ohľadom objednávky či dopravy a radi poradíme aj so samotným výberom. Okrem tejto linky môžete na komunikáciu využiť aj náš e-mail.

Ďakujeme za pochopenie a veríme, že nevyzdvihnutých objednávok na dobierku bude čoraz menej.