Potrebujete poradiť? 601 001 201 (Po-Pá,8:00-16:30)

Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

 ZÁKLADNÉ USTANOVENIA 

  1. 1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) vydáva v zmysle ust. § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“) Jana Vachunová, IČ: 65949307, so sídlom Jablonského 474, 379 01 Třeboň, e-mail: sluzebnicek@milagro.cz, tel. č. 601 001 201, adresa na vybavovanie reklamácií MILAGRO Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň (ďalej len „predávajúci“).

    1.2 Tieto VOP upravujú vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim pri nákupe v internetovom obchode umiestenom na stránkach www.milagro.cz.

    1.3 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo len „zmluva“) uzatváranej medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci zároveň odoslaním objednávky potvrdzuje, že mal ešte pred odoslaním objednávky možnosť uložiť si pre svoju potrebu tieto VOP v elektronickej podobe pomocou prístupového zariadenia, pomocou ktorého sa pripojil k internetovým stránkam predávajúceho, a to uložením z internetových stránok predávajúceho www.milagro.cz. Predávajúci zároveň zasiela tieto VOP v e-maile, ktorým bude potvrdené prijatie objednávky kupujúceho. Kupujúci odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že sa zoznámil s cenou objednávaného tovaru (uvádzanou vždy pri konkrétnom tovare v rámci e-shopu) a cenou za dodanie tovaru (uvádzanou vždy pri konkrétnom spôsobe dodania tovaru v rámci e-shopu).

    1.4 Ak sa hovorí ďalej o plnení povinností z kúpnej zmluvy, zahŕňa to rovnako i plnenie povinností uvedených v týchto VOP. Odlišné dohody uvedené priamo v kúpnej zmluve však majú prednosť pred obsahom týchto VOP. Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci vyjadruje s týmito VOP súhlas a potvrdzuje, že sa s nimi zoznámil.

    1.5 Právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa teda riadia kúpnou zmluvou uzavretou medzi kupujúcim a predávajúcim a týmito VOP a v rozsahu nimi neupravenom i právnymi predpismi Českej republiky, t. j. predovšetkým Občianskym zákonníkom, a ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, tak tiež zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa. To platí i v prípade existencie medzinárodného prvku (napríklad ak by mal kupujúci bydlisko alebo sídlo na území iného štátu než Českej republiky a podobne). Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v českom jazyku. Všetka komunikácia s predávajúcim musí byť vedená v českom jazyku.

     

    1. INFORMÁCIE V SÚVISLOSTI S UZATVÁRANÍM ZMLUVY PROSTRIEDKAMI KOMUNIKÁCIE NA DIAĽKU

    Predávajúci kupujúceho v súlade so zákonom informuje, že:

    2.1 Náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku sa pri použití týchto prostriedkov pri uzatváraní zmluvy nelíšia od základnej sadzby (t. j. kupujúci hradí iba náklady na internetové pripojenie či telefonické spojenie podľa zmluvy uzavretej s jeho poskytovateľom internetového pripojenia či s jeho telefónnym operátorom, či prípadné náklady na poštovú prepravu, keď si predávajúci neúčtuje žiadne ďalšie platby).

    2.2 Prípadná povinnosť zaplatiť zálohu alebo podobnú platbu je vyžadovaná podľa konkrétnych podmienok konkrétnej uzatváranej kúpnej zmluvy, keď je kupujúci počas vykonávania objednávky na takú povinnosť (ak tu taká povinnosť je) vždy upozornený.

    2.3 Ceny tovaru sú uvedené na internetových stránkach predávajúceho a vždy zobrazené pri každom konkrétnom tovare, ktorý si môže kupujúci objednať. Ceny sú uvádzané vždy s uvedením toho, či ide o cenu s DPH, alebo bez DPH. Ceny sú uvádzané vždy vrátane všetkých poplatkov stanovených zákonom, keď náklady na dodanie tovaru budú vždy pripočítané v závislosti od zvoleného spôsobu dodania tovaru. Výška nákladov na dodanie tovaru je v rámci e–shopu uvedená vždy pri konkrétnom spôsobe dodania tovaru zvolenom kupujúcim. Tovar je doručovaný iba na území Českej republiky.

    2.4 Ak je kupujúci spotrebiteľ, má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej prostriedkami komunikácie na diaľku v lehote štrnástich (14) dní. V uvedenej 14-dennej lehote musí byť odstúpenie od kúpnej zmluvy spotrebiteľom odoslané predávajúcemu. Uvedená lehota sa končí:

    (a) uplynutím štrnástich (14) dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme tovar,

    (b) uplynutím štrnástich (14) dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme posledný kus tovaru, ak si objedná spotrebiteľ v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,

    (c) uplynutím štrnástich (14) dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí,

    (d) uplynutím štrnástich (14) dní odo dňa, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba (odlišná od dopravcu) prevezme prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dohodnutá pravidelná dodávka tovaru na dohodnutý čas.

    Lehota sa počíta tak, že ak pripadne posledný deň lehoty na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty najbližší nasledujúci pracovný deň.

    2.5 Spotrebiteľ nie je povinný uvádzať dôvod odstúpenia (spotrebiteľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu). Je však povinný špecifikovať zmluvu, od ktorej odstupuje, a to uvedením čísla objednávky a bankového spojenia na vrátenie peňazí (ak už boli zo strany kupujúceho uhradené).

    2.6 Spotrebiteľ však nemôže odstúpiť od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol vyrobený podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobený jeho osobným potrebám. Spotrebiteľ ďalej nemôže odstúpiť od zmluvy o neodkladnej oprave alebo údržbe, ktorá má byť vykonaná v mieste určenom spotrebiteľom na jeho výslovnú žiadosť; to však neplatí na vykonanie iných než vyžiadaných opráv či dodanie iného tovaru než náhradných dielov nutných na vykonanie opravy alebo údržby.

    2.7 Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ vykonať formou jednostranného právneho konania (napríklad listom zaslaným prostredníctvom prevádzkovateľa poštovných služieb alebo e-mailom) voči predávajúcemu, a to na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň alebo na e-mail sluzebnicek@milagro.cz. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ taktiež použiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý je k dispozícii na internetových stránkach predávajúceho www.milagro.cz, nie je to však jeho povinnosťou.

    2.8 V prípade, že kupujúci podľa predchádzajúcich odsekov upravujúcich právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy v prípade zmlúv uzatváraných prostriedkami komunikácie na diaľku odstúpi od zmluvy, vráti predávajúci spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od spotrebiteľa dostal, vrátane nákladov na dodanie (okrem dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku spotrebiteľom zvoleného spôsobu dodania, ktorý je iný než najlacnejší spôsob štandardného dodania ponúkaného predávajúcim). Platby budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od lehoty, keď predávajúcemu prišlo odstúpenie od kúpnej zmluvy vykonané kupujúcim. Na vrátenie platieb použije predávajúci rovnaký platobný prostriedok, ktorý spotrebiteľ použil na vykonanie počiatočnej transakcie, ak spotrebiteľ výslovne neurčil inak. V žiadnom prípade tým spotrebiteľovi nevzniknú ďalšie náklady.

    2.9 Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy, zašle alebo predá predávajúcemu vždy na adresu MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, tovar, ktorý od neho dostal. Lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ tovar odošle späť pred uplynutím 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Predávajúci platbu vráti až po prijatí vráteného tovaru alebo ak spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr. Spotrebiteľ urýchli vybavenie odstúpenia od zmluvy doručením prijatého plnenia na adresu predávajúceho MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň spolu so zaslaním vystavenej faktúry (ak ju už spotrebiteľ od predávajúceho prijal) a uvedením čísla bankového účtu alebo iného spojenia na vrátenie sumy zaplatenej spotrebiteľom. Spotrebiteľ ponesie priame náklady spojené s vrátením tovaru. Maximálne náklady sú odhadované vo výške 150 Kč. Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku manipulácie s týmto tovarom inak, než je nutné s ním manipulovať na oboznámenie sa s povahou a vlastnosťami tovaru vrátane jeho funkčnosti.

    2.10 Predávajúci neposkytuje pre prípad, že spotrebiteľ nebude súhlasiť so spôsobom vybavenia odstúpenia od zmluvy, ďalšie interné postupy mimosúdneho vybavovania sťažností spotrebiteľov.

     

    1. SYSTÉM OBJEDNÁVANIA, UZAVRETIE ZMLUVY

    3.1 Objednávka tovaru sa uskutočňuje prostredníctvom elektronickej objednávky na www.milagro.cz (ďalej len ako „e-shop“). Objednávať je možné 24 hodín denne, 7 dní v týždni (s výnimkou prípadných odstávok e-shopu).

    3.2 Príprava na expedíciu označuje čas nutný na vybavenie všetkých náležitostí v súvislosti s odovzdaním objednaného tovaru prepravcovi podľa voľby kupujúceho. Expedícia (objednaného tovaru) potom znamená odovzdanie objednaného tovaru predávajúcim prepravcovi. Príprava na expedíciu aj samotná expedícia prebiehajú v pracovných dňoch.

    3.3 Vykonaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP v znení platnom a účinnom v okamihu vykonania objednávky a že s nimi výslovne súhlasí.

    3.4 Pri objednávke vykonanej kupujúcim prostredníctvom e-shopu bude najskôr potvrdené jej prijatie, a to na e-mail kupujúceho. Predávajúci zašle kupujúcemu v e-maile, ktorým bude potvrdené prijatie objednávky kupujúceho, vzorový formulár odstúpenia od zmluvy poskytovaný spotrebiteľovi a VOP, a to na e-mail kupujúceho, ktorý uviedol v rámci objednávky. Vzorový formulár odstúpenia od zmluvy poskytovaný spotrebiteľovi je k dispozícii na stiahnutie taktiež na internetových stránkach predávajúceho www.milagro.cz.

    3.5 Objednávka vykonaná kupujúcim je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy, kúpna zmluva je však potom uzavretá až v okamihu, keď bude kupujúcemu doručený súhlas predávajúceho s uzavretím zmluvy (akceptácia návrhu na uzavretie zmluvy), ktorou potom nie je obyčajné potvrdenie o prijatí objednávky. Súhlas predávajúceho s uzavretím zmluvy (akceptácia návrhu na uzavretie zmluvy) bude kupujúcemu zaslaný e-mailom najneskôr do jedného pracovného dňa od prijatia kompletnej objednávky zaslanej kupujúcim, prípadne bude v tejto lehote kupujúci informovaný, že s ním predávajúci kúpnu zmluvu neuzatvára (za čo sa považuje aj informácia o stornovaní objednávky či iná informácia, z ktorej bude zrejmé, že predávajúci nemá záujem uzavrieť zmluvu a dodať tovar kupujúcemu), prípadne budú od kupujúceho vyžiadané ďalšie podklady či informácie. Predávajúci nie je povinný uzavrieť s kupujúcim kúpnu zmluvu, a to predovšetkým (nie však výlučne), ak zistí skutočnosti uvádzané v bode 3.15 týchto VOP.

    3.6 Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je uvedenie všetkých údajov a náležitostí, ktoré sú internetovým rozhraním e-shopu www.milagro.cz požadované ako povinné a ktorými sú predovšetkým: identifikácia kupujúceho, e-mail, doručovacia adresa, spôsob dodania, spôsob platby a špecifikácia objednávaného tovaru. Niektoré údaje môžu byť webovým rozhraním vyplnené vopred a kupujúci potom skontroluje správnosť a aktuálnosť údajov a nesprávne či neaktuálne údaje môže upraviť.

    3.7 V prípade osoby registrovanej u predávajúceho ako kupujúci – podnikateľ platí, že kúpa sa týka jej podnikateľskej činnosti. Ak osoba, ktorá je podnikateľom, plánuje v súlade so skutočnosťou vykonať kúpu, ktorá sa jej podnikateľskej činnosti netýka, je povinná takú skutočnosť predávajúcemu preukázateľným spôsobom preukázať, v takom prípade však môže byť v daňovom doklade vystavenom predávajúcim vzťahujúcim sa na takú objednávku výslovne uvedené, že podľa vyhlásenia kupujúceho sa kúpa netýka jeho podnikateľskej činnosti.

    3.8 Spotrebiteľ je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára s predávajúcim zmluvu alebo sa s predávajúcim dohoduje inak. Podnikateľom je ten, kto samostatne vykonáva na vlastný účet a zodpovednosť zárobkovú činnosť živnostenským alebo obdobným spôsobom so zámerom konať tak sústavne s cieľom dosiahnutia zisku. Za podnikateľa sa ďalej považuje osoba zapísaná v obchodnom registri už na základe samotného zápisu v obchodnom registri. Tiež platí, že podnikateľom je osoba, ktorá má na podnikanie živnostenské alebo iné oprávnenie podľa zákona. Ak nejde o kupujúceho, ktorý je podnikateľom a kde by z okolností pri uzavretí kúpnej zmluvy bolo zrejmé, že kúpa sa týka podnikateľskej činnosti kupujúceho, má kupujúci vzhľadom na kvalitu tovaru pri prevzatí a práva z chybného plnenia nároky podľa § 2158 až § 2174b Občianskeho zákonníka.

    3.9 Webové rozhranie e-shopu obsahuje uvedenie tovaru, a to predovšetkým vrátane názvu a hlavnej charakteristiky tovaru, ceny tovaru a nákladov na jeho dodanie. Ponuka predaja tovaru a ceny tohto tovaru zostávajú v platnosti dovtedy, kým sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu, ak nie je v rámci webového rozhrania uvádzaná obmedzená lehota platnosti ponuky. Špeciálne pravidlá ďalej uvedené týkajúce sa tovaru označeného „na sklade u dodávateľa“ či „ na sklade menej než 5 ks“, či ďalej uvedené možnosti z rušenia objednávky nie sú dotknuté.

    3.10 Predávajúci si vyhradzuje právo na zrušenie potvrdenej objednávky pri tovare označenom i len pojmom „na sklade u dodávateľa“ pre prípad, že sa predávajúcemu nepodarí u jeho aktuálneho dodávateľa (či za rovnakých, alebo výhodnejších podmienok u iného dodávateľa) zaistiť tovar tak, aby mohol byť do 14 dní od potvrdenia objednávky kupujúcemu odoslaný. Kupujúci berie na vedomie, že takto označený tovar je u predávajúceho vypredaný a predávajúci nemôže, ak kupujúcemu výslovne nepotvrdí niečo iného (napríklad oznámením o fyzickom zaistení tovaru u predávajúceho a podobne), garantovať, že bude tovar schopný dodať.

    3.11 Kupujúci berie na vedomie, že s ohľadom na spracovávanie objednávok môže byť zistená a v systéme e-shopu zobrazená informácia o vypredaní tovaru až s určitým časovým omeškaním. Predovšetkým (nie však výlučne) pokiaľ ide o tovar označený „na sklade menej než 5 ks“, berie kupujúci na vedomie, že môže dôjsť k rýchlemu vypredaniu tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo na zrušenie potvrdenej objednávky (uzavretej kúpnou zmluvou) pre prípad, že sa predávajúcemu nepodarí u jeho aktuálneho dodávateľa (či za rovnakých, alebo výhodnejších podmienok u iného dodávateľa) zaistiť tovar tak, aby mohol byť do 14 dní od potvrdenia objednávky odoslaný kupujúcemu.

    3.12 Skôr než kupujúci záväzne potvrdí objednávku, má právo meniť vyplňované údaje, t. j. predovšetkým vrátane špecifikácie objednávaného tovaru, spôsobu dopravy a spôsobu úhrady kúpnej ceny, a zároveň skontrolovať všetky údaje, ktoré pri vyplňovaní objednávky uviedol.

    3.13 Predávajúci je vždy oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky), a to predovšetkým s ohľadom na zamedzenie zlomyseľným či nie vážne vykonaným objednávkam.

    3.14 Predávajúci si vyhradzuje právo stanoviť množstvové a cenové limity vzťahujúce sa na objednávaný tovar a v takom prípade nemôže kupujúci vykonať objednávku nad stanovený množstvový či cenový limit.

    3.15 Predávajúci je od kúpnej zmluvy oprávnený odstúpiť i v nasledujúcich prípadoch (ak nastane ktorýkoľvek z prípadov uvádzaných nižšie):

    (a) Ak má oprávnenú pochybnosť o identite kupujúceho alebo kupujúci uviedol nesprávne osobné alebo identifikačné údaje, alebo nedoložil doklady dosvedčujúce ním uvádzané údaje, alebo ak kupujúci nevykonal dodatočné potvrdenie objednávky požadované zo strany predávajúceho.

    (b) Ak má kupujúci neuhradené splatné záväzky z iného zmluvného vzťahu s predávajúcim alebo v minulosti mal neuhradené záväzky po splatnosti voči predávajúcemu, alebo predávajúci má konkrétne poznatky o tom, že kupujúci má záväzky po lehote splatnosti voči iným subjektom, alebo je daný dôvodný predpoklad, že by kupujúcim neboli riadne plnené záväzky zo zmluvy, alebo je kupujúci vedený v dostupných registroch dlžníkov ako osoba so záväzkami po lehote splatnosti.

    (c) Ak ide o kupujúceho, ktorý už predtým porušil zmluvu uzavretú s predávajúcim (prípadne ak takáto skutočnosť nastala alebo vyšla najavo neskôr).

    (d) Ak bolo voči kupujúcemu začaté insolvenčné konanie, prípadne bol začatý výkon rozhodnutia alebo exekúcie na majetok kupujúceho alebo kupujúci vstúpil do likvidácie.

    (e) Ak nie je predávajúci objektívne schopný z dôvodov na strane subdodávateľov alebo iných tretích osôb dodať kupujúcemu tovar za dohodnutú kúpnu cenu alebo v dohodnutej lehote, alebo primeranej lehote.

    (f) Ak sa tovar už nevyrába alebo ho nie je predávajúci schopný zaistiť od tretích osôb.

    (g) Ak kupujúci nezaplatil riadne a včas kúpnu cenu alebo si riadne a včas neprevzal od predávajúceho tovar.

    V prípade odstúpenia podľa vyššie uvádzaných písm. (e) a (f) bodu 3.15 týchto VOP sa predávajúci zaväzuje neodkladne kontaktovať kupujúceho s cieľom dohody o ďalšom postupe. Ak nebude dohoda o ďalšom postupe dosiahnutá, nemá kupujúci voči predávajúcemu nárok na náhradu ujmy spôsobenej nedodaním pôvodne objednaného tovaru. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto suma prevedená späť na jeho účet alebo zaslaná poštovou poukážkou na ním uvedenú doručovaciu adresu. Z dôvodov uvádzaných vyššie v bode 3.15 písm. (a) až (f), avšak nie len iba z týchto dôvodov, je predávajúci tiež oprávnený objednávku kupujúceho neprijať a neuzavrieť s ním kúpnu zmluvu.

    3.16 Kupujúci je povinný neodkladne oznámiť predávajúcemu akékoľvek zmeny svojich identifikačných, fakturačných a kontaktných údajov, ktoré by mohli mať vplyv na plnenie kúpnej zmluvy.

     

    1. DODACIE PODMIENKY

    4.1 Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho v okamihu jeho prevzatia a zaplatenia kúpnej ceny.

    4.2 Pri dodaní zakúpeného tovaru sa predávajúci zaväzuje vystaviť faktúru so všetkými potrebnými náležitosťami účtovného a daňového dokladu ako doklad o kúpe tovaru. Faktúra je v listinnej podobe prílohou dodávky alebo môže byť zaslaná kupujúcemu v elektronickej podobe do e-mailu kupujúceho.

    4.3 Tovar, ktorý je na sklade, predávajúci pripraví na expedíciu najneskôr tretí nasledujúci pracovný deň po uzavretí zmluvy. Ak predávajúci nie je schopný dodržať termín odovzdania na prepravu podľa predchádzajúcej vety, je povinný na toto neodkladne upozorniť kupujúceho telefonicky alebo elektronickou poštou a prípadne určiť náhradný termín odovzdania predmetu kúpy na prepravu. Predávajúci odovzdá tovar kupujúcemu najneskôr do tridsiatich (30) dní od uzavretia zmluvy.

    4.4 Predávajúci je oprávnený podmieniť odovzdanie tovaru kupujúcemu úplnou úhradou kúpnej ceny.

    4.5 Tovar sa doručuje podľa spôsobu zvoleného kupujúcim v internetovej objednávke, pričom spôsoby doručenia sú nasledujúce:

    doručenie prostredníctvom Českej pošty, s.p.,

    iné, podľa aktuálnej ponuky predávajúceho (zásielková služba a podobne).

    Cena za dodanie tovaru je uvádzaná vždy pri konkrétnom spôsobe dodania tovaru zvoleného kupujúcim v rámci e-shopu. Ceny za dodanie tovaru sú platné na území Českej republiky.

    4.6 Doručenie prostredníctvom Českej pošty či iného prepravcu (spoločne ďalej tiež len „prepravca“)

    Doručenie tovaru prostredníctvom Českej pošty (Česká pošta, s.p.) sa riadi prepravnými podmienkami Českej pošty, ktoré je kupujúci povinný rešpektovať a s ktorými sa môže zoznámiť na internetových stránkach www.ceskaposta.cz (a ktoré môžu obsahovať napríklad aj úpravu postupu pri neprevzatí tovaru kupujúcim), no cena prepravy sa prednostne riadi cenou uvedenou v e-shope predávajúceho alebo inak dohodnutou medzi predávajúcim a kupujúcim. Kupujúci je povinný zoznámiť sa i s konkrétnymi prepravnými podmienkami iného prepravcu, ak si ho zvolí na prepravu tovaru, a tieto rešpektovať. I tu sa však cena prepravy prednostne riadi cenou uvedenou v e-shope predávajúceho alebo inak dohodnutou medzi predávajúcim a kupujúcim. Doručenie tovaru prostredníctvom Českej pošty trvá obvykle 1 – 2 pracovné dni (od expedície objednaného tovaru). Prípadné náklady na opakované doručovanie tovaru z dôvodov na strane kupujúceho či akékoľvek zvýšené náklady na doručovanie tovaru dané dôvodmi na strane kupujúceho môžu byť predávajúcim účtované na ťarchu kupujúceho.

    4.7 Ak je kupujúcim spotrebiteľ, nie je síce povinný pri prevzatí tovaru toto skontrolovať, avšak vykonanie kontroly stavu zásielky za prítomnosti prepravcu (predovšetkým neporušenosť pásky na škatuli, poškodenie škatule a podobne) mu predávajúci odporúča. V prípade zistenia poškodenia obalu zásielky, neúplnosti zásielky či zjavného poškodenia zásielky vykoná kupujúci reklamáciu priamo u prepravcu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou predovšetkým tým, že zásielka je napríklad neúplná alebo poškodená. Pri odmietnutí prevzatia poškodenej zásielky je nevyhnutné vykonať fotodokumentáciu, ktorá poškodenie zásielky zadokumentuje. Ak poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné opísať poškodenie v preberacom protokole prepravcu a zaistiť fotodokumentáciu poškodenia zásielky. Ak kupujúci nepodá námietky pri prevzatí tovaru, tak podpisom dodacieho listu (iného prípadného dokladu o prevzatí tovaru) potvrdzuje, že obal tovaru nejavil známky poškodenia, že zásielka nebola neúplná ani zjavne poškodená. Neúplnú alebo poškodenú zásielku je tiež kupujúci povinný vždy neodkladne oznámiť e-mailom na adresu sluzebnicek@milagro.cz. Až dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky dáva predávajúcemu možnosť preukázať, že nejde o rozpor s kúpnou zmluvou.

    4.8 Ak je kupujúcim podnikateľ, je povinný skontrolovať si tovar pri jeho prevzatí. Ak zistí kupujúci podnikateľ zjavné nedostatky tovaru, je povinný ihneď to oznámiť predávajúcemu a osobe vykonávajúcej prepravu tovaru a nie je povinný tovar od osoby vykonávajúcej prepravu tovaru prevziať. Ak kupujúci podnikateľ neoznámil predávajúcemu zjavné nedostatky tovaru ihneď po ich zistení a tovar od prepravcu prevzal, platí, že tovar sa považuje v okamihu prevzatia kupujúcim podnikateľom za tovar bez zjavných nedostatkov. Iné než zjavné nedostatky tovaru je kupujúci podnikateľ povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr do 3 pracovných dní od zistenia nedostatkov tovaru.

     

    1. PLATOBNÉ PODMIENKY

    5.1 Za tovar je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu. Kúpnou cenou sa rozumejú tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru, ak nie je výslovne uvedené inak (ak nie je výslovne uvedené inak, balné predávajúci neúčtuje).

    5.2 Kúpnu cenu je kupujúci oprávnený zaplatiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi:

    platba prostredníctvom platobnej brány,

    platba na dobierku,

    platba vykonaná bezhotovostným prevodom na účet,

    iným spôsobom aktuálne ponúkaným predávajúcim v rámci e-shopu.

    5.3 Kúpna cena je splatná:

    Pri platbe na dobierku pri prevzatí tovaru.

    Pri bezhotovostnej platbe do desiatich (10) dní od uzavretí kúpnej zmluvy, ak nie je dohodnuté inak.

    V prípade bezhotovostnej platby je záväzok na úhradu kúpnej ceny splnený v okamihu pripísania celej kúpnej ceny na účet predávajúceho. Predávajúci nie je v žiadnom prípade povinný vydať kupujúcemu tovar pred tým, než dôjde k úplnej úhrade kúpnej ceny. Predávajúci je oprávnený požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu, a to predovšetkým pri podozrení na zlomyseľné či nie vážne vykonané objednávky alebo v prípade, že kupujúci nevykoná dodatočné potvrdenie objednávky požadované predávajúcim.

    5.4 Predávajúci nie je v žiadnom prípade povinný vydať kupujúcemu tovar pred tým, než dôjde k úplnej úhrade kúpnej ceny. Predávajúci je oprávnený požadovať zaplatenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu, a to predovšetkým pri podozrení na zlomyseľné či nie vážne vykonané objednávky alebo v prípade, že kupujúci nevykoná dodatočné potvrdenie objednávky požadované predávajúcim.

     

    1. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA, ZÁRUKA ZA KVALITU, REKLAMÁCIA

    6.1 Zodpovednosť predávajúceho za chyby voči kupujúcemu sa riadia príslušnými právnymi predpismi, predovšetkým ust. § 2099 a nasledujúcimi Občianskeho zákonníka, a ak ide o kupujúceho spotrebiteľa, taktiež ust. § 2161 a nasledujúcimi Občianskeho zákonníka.

    6.2 Ak má predávajúci vec odoslať, odovzdá vec kupujúcemu podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu pre kupujúceho a umožní kupujúcemu podnikateľovi uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. V prípade odovzdania veci kupujúcemu spotrebiteľovi je tomuto vec odovzdaná až vtedy, keď mu vec odovzdá dopravca. Nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho prevzatím veci. Rovnaký následok má i to, ak neprevezme kupujúci vec, hoci mu s ňou predávajúci umožnil manipulovať.

    6.3 Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, kvalite a vyhotovení. Vec je chybná, ak nemá dohodnuté vlastnosti. Za chybu sa považuje i plnenie inej veci. Ak dodá predávajúci väčšie množstvo vecí, než bolo dohodnuté, je kúpna zmluva uzavretá i na prebytočné množstvo, pokiaľ ho kupujúci bez zbytočného odkladu neodmietol. Právo kupujúceho z chybného plnenia zakladá chyba, ktorú má vec pri prechode nebezpečenstva škody na kupujúceho, hoci sa prejaví až neskôr. Právo kupujúceho založí i neskôr vzniknutá chyba, ktorú predávajúci spôsobil porušením svojej povinnosti.

    6.4 Kupujúci spotrebiteľ

    Predávajúci zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi, že tovar pri prevzatí nemá chyby, predovšetkým potom predávajúci zodpovedá kupujúcemu spotrebiteľovi, že tovar:

    1. a) zodpovedá dohodnutému opisu, druhu a množstvu, ako i kvalite, funkčnosti, kompatibilite a iným dohodnutým vlastnostiam,
    2. b) je vhodný na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje a s ktorým predávajúci súhlasil,
    3. c) je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.

    Predávajúci ďalej zodpovedá kupujúcemu, že okrem dohodnutých vlastností:

    1. a) je tovar vhodný na účel, na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa, i s ohľadom na práva tretích osôb, právne predpisy, technické normy alebo kódexy správania daného odvetvia, ak neexistujú technické normy,
    2. b) vec množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti zodpovedá obvyklým vlastnostiam tovaru rovnakého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, i s ohľadom na verejné vyhlásenia vykonané predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, predovšetkým reklamou alebo označením (pričom však predávajúci nie je viazaný týmto verejným vyhlásením, ak preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo vykonané, alebo že na rozhodnutí o kúpe nemohlo mať vplyv),
    3. c) je tovar dodaný s príslušenstvom vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
    4. d) tovar zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením vzorke alebo predlohe, ktoré predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy. Vyššie uvedené sa nepoužije v prípade, keď predávajúci kupujúceho spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy zvlášť upozornil, že sa niektorá vlastnosť veci odlišuje, a kupujúci spotrebiteľ s tým pri uzatváraní zmluvy výslovne súhlasil.

    Ak sa prejaví chyba v prípade kupujúceho spotrebiteľa počas jedného roka od prevzatia, považuje sa vec za chybnú už pri prevzatí, pokiaľ to povaha veci alebo chyby nevylučuje. Táto lehota neplynie v čase, keď kupujúci nemohol vec používať, v prípade, že chybu vyčítal oprávnene.

    Lehota na uplatnenie práva

    Kupujúci spotrebiteľ môže vyčítať chybu, ktorá sa na tovare prejaví počas dvoch rokov od prevzatia. Ak vyčítal kupujúci spotrebiteľ predávajúcemu chybu oprávnene, lehota podľa predchádzajúcej vety neplynie v čase, keď kupujúci spotrebiteľ nemôže tovar používať.

    Výnimky

    Právo z chybného plnenia kupujúcemu spotrebiteľovi nenáleží, ak chybu spôsobil sám. Chybou tovaru nie je opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním alebo pri použitom tovare opotrebovanie zodpovedajúce miere jej predchádzajúceho používania.

    Dodanie novej veci bez chýb

    Ak má vec chybu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Podľa svojej voľby môže požadovať dodanie novej veci bez chyby alebo opravu veci, ak zvolený spôsob odstránenia chyby nie je nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný; to sa posúdi predovšetkým s ohľadom na význam chyby, hodnotu, ktorú by mala vec bez chyby, a to, či môže byť druhým spôsobom chyba odstránená bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

    Predávajúci môže odmietnuť chybu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné predovšetkým s ohľadom na význam chyby a hodnotu, ktorú by vec mala bez chyby.

    Ustanovenia § 1923, 2106 a 2107 Občianskeho zákonníka o právach z chybného plnenia sa voči kupujúcemu spotrebiteľovi nepoužijú.

    Okolnosti vylučujúce zodpovednosť z chybného plnenia

    Predávajúci odstráni chybu v primeranej lehote po jej vyčítaní tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha veci a účel, na ktorý kupujúci vec kúpil.

    Na odstránenie chyby prevezme predávajúci vec na vlastné náklady.

    Ak neprevezme kupujúci spotrebiteľ vec v primeranej lehote po tom, ako ho predávajúci informoval o možnosti vec po oprave prevziať, náleží predávajúcemu odmena za uskladnenie.

    Právo na primeranú zľavu

    Kupujúci spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak:

    1. a) predávajúci odmietol chybu odstrániť alebo ju neodstránil v primeranej lehote po jej vyčítaní tak, aby tým kupujúcemu nespôsobil značné ťažkosti, pričom sa zohľadní povaha tovar a účel, na ktorý kupujúci tovar kúpil, alebo tovar preberaný s cieľom odstránenia chyby neprevzal na vlastné náklady,
    2. b) sa chyba prejaví opakovane,
    3. c) je chyba podstatným porušením zmluvy, alebo
    4. d) je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že chyba nebude odstránená v primeranej lehote alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho spotrebiteľa.

    (2) Primeraná zľava sa určí ako rozdiel medzi hodnotou veci bez chyby a chybnej veci, ktorú kupujúci spotrebiteľ prijal.

    (3) Kupujúci spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je chyba veci nevýznamná; ak sa považuje chyba za nevýznamnú. Ustanovenia § 2110 a 2111 Občianskeho zákonníka sa nepoužijú.

    (4) Ak odstúpi kupujúci spotrebiteľ od zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu potom, keď tovar dostane alebo keď mu kupujúci spotrebiteľ preukáže, že vec odoslal.

    6.5 Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ

    Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, nemá nároky podľa bodu 6.4 týchto VOP, ak je však chybné plnenie podstatným porušením kúpnej zmluvy, má kupujúci právo:

    (a) na odstránenie chyby dodaním nového tovaru bez chyby alebo dodaním chýbajúceho tovaru,

    (b) na odstránenie chyby opravou tovaru,

    (c) na primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo

    (d) odstúpiť od zmluvy.

    Kupujúci informuje predávajúceho, aké právo si zvolil, pri informovaní o chybe alebo bez zbytočného odkladu po informovaní o chybe. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho; to neplatí, ak žiadal kupujúci opravu chyby, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná. Ak neodstráni predávajúci chybu v primeranej lehote či ak oznámi kupujúcemu, že chybu neodstráni, môže kupujúci požadovať namiesto odstránenia chyby primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak nezvolí kupujúci svoje právo včas, má práva ako v prípade, keď je chybné plnenie nepodstatným porušením zmluvy.

    Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ, nemá nároky podľa bodu 6.4 týchto VOP, ak je však chybné plnenie nepodstatným porušením kúpnej zmluvy, má kupujúci právo na odstránenie chyby alebo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Ak kupujúci neuplatní právo na zľavu z kúpnej ceny alebo neodstúpi od zmluvy, môže predávajúci dodať to, čo chýba, alebo odstrániť právny nedostatok. Iné chyby môže predávajúci odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním nového tovaru; voľba nesmie kupujúcemu spôsobiť neprimerané náklady. Ak neodstráni predávajúci chybu veci včas alebo chybu veci odmietne odstrániť, môže kupujúci požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť. Vykonanú voľbu nemôže kupujúci zmeniť bez súhlasu predávajúceho.

    Ak neoznámil kupujúci chybu veci včas, stráca právo odstúpiť od zmluvy. Ak neoznámil kupujúci chybu bez zbytočného odkladu po tom, ako ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, súd mu právo z chybného plnenia neprizná. Ak ide o skrytú chybu, platí to isté, ak nebola chyba oznámená bez zbytočného odkladu po tom, ako ju kupujúci mohol pri dostatočnej starostlivosti zistiť, najneskôr však do dvoch rokov po odovzdaní veci.

    Podstatné porušenie zmluvy je také porušenie povinnosti, o ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzavretí zmluvy vedela alebo musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzavrela, ak by toto porušenie predvídala. Všetky ostatné porušenia zmluvy sa považujú za nepodstatné.

    6.6 Chybu je možné vyčítať (ďalej len ako „reklamovať“ a vyčítanie chýb tiež ďalej len ako „reklamácia“) u predávajúceho na adrese MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň alebo v kamenných predajniach špecifikovaných nižšie, prípadne e-mailom na adrese sluzebnicek@milagro.cz.

    Kupujúci môže chybný tovar poslať na reklamáciu prepravnou službou na adresu prevádzky MILAGRO, Radobyčická 678/6, 301 00 Plzeň. Balík by mal byť označený viditeľne „REKLAMÁCIA“, obsahovať reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva) a sprievodný list obsahujúci číslo objednávky (číslo faktúry), podrobný opis chyby, požadovaný spôsob vybavenia reklamácie a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, telefónne číslo). Na reklamáciu tovaru môže kupujúci použiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý je k dispozícii na internetových stránkach predávajúceho www.milagro.cz; nie je to však jeho povinnosťou. Odporúčame priložiť tiež kópiu nákupného dokladu. Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu i chyby tovaru. Ak bol tovar už v minulosti reklamovaný, doloží kupujúci i doklad o predchádzajúcej reklamácii. Kupujúci má právo na náhradu nákladov spojených s reklamáciou (t. j. poštovné) výlučne v prípadoch, keď bude reklamácia uznaná (tzn. reklamácia je považovaná za uznanú v prípade, že reklamácia je vybavená opravou, výmenou veci a podobne).

    Tovar je možné reklamovať aj osobným odovzdaním (teda nie zaslaním poštou) v týchto kamenných predajniach:

    PANDORA Obchodné centrum Olympia Plzeň, Písecká 972/1, 326 00 Plzeň,

    PANDORA Bedřicha Smetany 141/5, 301 00 Plzeň,

    PANDORA Krajinská 43/8, 370 01 České Budějovice.

    Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná lehota predlžuje o čas, v ktorom bola reklamácia vybavovaná. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná lehota nepredlžuje. Ak bola reklamácia vybavená výmenou veci, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru. Lehota vybavovania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po prijatí reklamovanej veci do dňa vybavenia reklamácie, nie do vyzdvihnutia veci kupujúcim. O vybavení je kupujúci informovaný e-mailom, prípadne iným spôsobom.

    6.7 Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný dodať predávajúcemu reklamovaný tovar, ktorý je nevyhnutný na posúdenie chýb tovaru. Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný predávajúcemu preukázať, že je oprávnený uplatňovať reklamáciu, a to aspoň predložením kópie dokladu o kúpe tovaru (faktúry) alebo iným vierohodným spôsobom.

    6.8 Po uplatnení reklamácie je predávajúci povinný rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie ihneď, v zložitejších prípadoch do troch (3) pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby tovaru. V prevádzkach predávajúceho musí byť po celý prevádzkový čas prítomný pracovník poverený vybavovaním reklamácií. Reklamácia vrátane odstránenia chýb musí byť predávajúcim vybavená a spotrebiteľ o tom musí byť informovaný v nasledujúcich lehotách:

    (a) v prípade kupujúceho spotrebiteľa najneskôr do tridsiatich (30) kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia,

    (b) v prípade kupujúceho podnikateľa najneskôr do šesťdesiatich (60) kalendárnych dní odo dňa jej uplatnenia,

    (c) prípadne v dlhšej lehote, na ktorej sa môžu predávajúci s kupujúcim dohodnúť.

    Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie môže kupujúci spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť alebo požadovať primeranú zľavu.

    6.9 Predávajúci vyhlasuje, že kupujúceho uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z chybného plnenia, tzn., že poskytne kupujúcemu záruku za kvalitu týkajúcu sa tovaru v dĺžke trvania dvoch (2) rokov od doručenia tovaru do miesta určeného kupujúcim (dodanie tovaru), ak nie je ďalej stanovené inak, a to tým, že tovar vymení za tovar bez chýb alebo ho opraví.

    Poskytnutím záruky za kvalitu, ak je táto predávajúcim v konkrétnom prípade poskytovaná, sa predávajúci zaručuje, že tovar bude najmenej počas dvoch (2) rokov od jeho dodania kupujúcemu pri obvyklom používaní spôsobilý na použitie na obvyklý účel a že si zachová obvyklé vlastnosti. Tieto účinky má i uvedenie záručnej lehoty alebo lehoty použiteľnosti veci na obale alebo v reklame. Záruka môže byť poskytnutá i na jednotlivú súčasť veci. Záruka sa nevzťahuje na:

    (a) tovar predávaný za nižšiu cenu kvôli chybe, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá,

    (b) opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým používaním (napríklad drobné poškriabanie),

    (c) použitý tovar kvôli chybe zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim,

    (d) prípady, keď to vyplýva z povahy tovaru,

    (e) chyby spôsobené neodbornou alebo nesprávnou údržbou alebo obsluhou, alebo zásahom do tovaru (predovšetkým môže ísť o chyby na náramkoch PANDORA spôsobené tým, že náramky PANDORA neboli používané iba s originálnymi príveskami, visiacimi príveskami, klipsami a otváračmi spôn PANDORA, náramok PANDORA bol snímaný preťahovaním, nie uvoľnením spony, alebo na uvoľnenie spony náramku PANDORA bol použitý iný prostriedok, než na to určený otvárač spôn PANDORA),

    (f) chyby spôsobené nadmerným zaťažovaním tovaru (napríklad chyby spôsobené priamym pôsobením chemických látok, ako sú napríklad laky na vlasy, krémy, parfumy, chlór a podobne) alebo používaním tovaru takým spôsobom, ktorý je v rozpore s dokumentáciou výrobcu tovaru, alebo primeraným spôsobom zodpovedajúcim bežnému používaniu tovaru, ak nebolo pri uzavretí zmluvy dohodnuté, že tovar bude používaný zvláštnym spôsobom,

    (g) chyby spôsobené použitím tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú podmienkam primeraným bežnému používaniu tovaru (vrátane napríklad podnebných či iných podmienok),

    (h) chyby spôsobené vyššou mocou (vrátane pôsobenia živlov, napríklad požiar, úder blesku, povodeň či potopa a podobne) a fyzikálnymi a chemickými procesmi či inými vonkajšími udalosťami.

    6.10 Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu spotrebiteľovi najneskôr pri prevzatí tovaru potvrdenie o záruke za kvalitu (záručný list) v textovej podobe. Záručný list musí obsahovať údaj, že kupujúci spotrebiteľ má zo zákona právo voči predávajúcemu na bezplatnú nápravu a že toto právo nie je zárukou za kvalitu dotknuté, a označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, obsah záruky, meno a bydlisko alebo sídlo poskytovateľa záruky, postup na uplatnenie práv zo záruky a podmienky záruky. Nesplnením vyššie uvedenej povinnosti nie je platnosť záruky dotknutá.

    6.11 Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ani požadovať dodanie novej veci, ak nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal. To neplatí, ak:

    (a) došlo k zmene stavu v dôsledku prehliadky s cieľom zistenia chyby veci,

    (b) použil kupujúci vec ešte pred objavením chyby,

    (c) nespôsobil kupujúci nemožnosť vrátenia veci v nezmenenom stavu konaním alebo zanedbaním, alebo

    (d) predal kupujúci vec ešte pred objavením chyby, ak ju spotreboval, alebo pozmenil vec pri obvyklom použití; ak sa tak stalo len sčasti, vráti kupujúci predávajúcemu, čo ešte vrátiť môže, a dá predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z použitia veci prospech.

    6.12 Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu v postavení spotrebiteľa, môže spory vyplývajúce z kúpnej zmluvy, ktoré sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, riešiť v súlade so zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, i mimosúdne, keď je oprávnený podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Česká obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát – oddelenie ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: www.adr.coi.cz. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže tiež využiť platformu na riešení sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

     

    1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

    7.1 Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, berie na vedomie, že odoslaním objednávky dôjde zo strany predávajúceho k spracovaniu jeho osobných údajov (t. j. osobných údajov kupujúceho) nevyhnutných na plnenie kúpnej zmluvy predávajúcim. S týmito údajmi je manipulované podľa postupov súladných s ustanoveniami všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov č. 2016/679. Bližšie postupy týkajúce sa spracovávania osobných údajov sú uvedené v Zásadách ochrany osobných údajov, ktoré sú zverejnené na internetových stránkach predávajúceho www.milagro.cz, keď si z týchto stránok môže zároveň kupujúci Zásady ochrany osobných údajov na svoju potrebu uložiť a archivovať.

     

    1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

    8.1 Tieto VOP platia v znení uvedenom v internetovom obchode umiestenom v rámci internetovej prezentácie predávajúceho na internetovej adrese www.milagro.cz v deň odoslania elektronickej objednávky, ak nie je medzi účastníkmi dohodnuté inak. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia týchto VOP v znení platnom v deň odoslania objednávky. Uzavretie kúpnej zmluvy v e-shope predávajúceho na internetovej adrese www.milagro.cz bez súhlasu s týmito VOP nie je možné. Predávajúci vopred vylučuje prijatie ponuky s dodatkom alebo odchýlkou, keď si predávajúci vyhradzuje, že všetky zmeny, dodatky alebo odchýlky musia byť ním výslovne schválené. Predávajúci zároveň vylučuje prijatie ponuky, ktoré by kupujúci vykonal s odkazom na obchodné podmienky, ktoré by sa od textu ponuky predávajúceho líšili či ich dopĺňali.

    8.2 Predávajúci vopred v zmysle § 1757 Občianskeho zákonníka vylučuje, aby akékoľvek potvrdenie kupujúceho zaslané prípadne kupujúcim po uzavretí kúpnej zmluvy malo akýkoľvek vplyv na dohodnutý obsah už uzavretej kúpnej zmluvy.

    8.3 Predávajúci nenesie zodpovednosť za zmarený zisk ani priame či nepriame škody či ujmy spôsobené použitím informácií uvedených na webových stránkach. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webových stránok alebo v dôsledku použitia webových stránok v rozpore s ich určením.

    8.4 V prípade porušenia podstatných zmluvných povinností zodpovedá predávajúci kupujúcemu podnikateľovi iba za ujmu, ktorá vznikla úmyselným zavinením alebo hrubou nedbalosťou predávajúceho, jeho štatutárnych orgánov alebo zamestnancov. V prípade porušenia nepodstatných zmluvných povinností zodpovedá predávajúci kupujúcemu podnikateľovi iba za ujmu, ktorá vznikla zavinením predávajúceho, jeho štatutárnych orgánov alebo zamestnancov, pričom nezodpovedá za zmarený zisk. V oboch prípadoch zodpovedá predávajúci za ujmu do výšky typickej ujmy, ktorú bolo možné predvídať pri uzavretí kúpnej zmluvy, maximálne však do výšky dvojnásobku kúpnej ceny tovaru, ktorého sa týka porušenie povinností predávajúceho (ktorá suma sa považuje za maximálnu predvídateľnú výšku ujmy, ktorá by mohla kupujúcemu vzniknúť). Vylučuje sa pritom povinnosť poskytovateľa nahradiť zákazníkovi ujmu, ktorú nebolo možné v čase uzavretia zmluvy rozumne predvídať. Vyššie uvedenými dohodnutiami bodu 8.3 týchto VOP nie sú dotknuté prípadné zákonné či iné zmluvné ustanovenia, ktorá by stanovili zodpovednosť predávajúceho za ujmu v menšom rozsahu, keď dohody predchádzajúcich viet zodpovednosť predávajúceho za ujmu limitujú, avšak nesmerujú k jej rozšíreniu nad zákonný rámec či nad rámce iných zmluvných ustanovení. Všetka ujma spôsobená v súvislosti so zmluvou sa nahrádza v peniazoch.

    8.5 Kupujúci súhlasí s tým, že predávajúci je oprávnený postúpiť ktorékoľvek svoje pohľadávky voči kupujúcemu na tretiu osobu. Kupujúci podnikateľ je oprávnený postúpiť ktorékoľvek svoje pohľadávky voči predávajúcemu na tretiu osobu iba s predchádzajúcim výslovným písomným súhlasom predávajúceho.

    8.6 Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom riešia všeobecné súdy. Vzájomné spory medzi predávajúcim a kupujúcim podnikateľom riešia všeobecné súdy Českej republiky, ktorých príslušnosť je určená podľa sídla predávajúceho. Ďalej sa pre prípad sporov s medzinárodným prvkom ešte dohoduje, že bez ohľadu na to, či je kupujúcim podnikateľ, alebo nie, príslušnosť súdov Českej republiky, keď sa dohoduje miestna príslušnosť vecne príslušného súdu v Českých Budějoviciach (t. j. Okresného súdu v Českých Budějoviciach vo veciach, v ktorých sú v prvom stupni príslušné okresné súdy, a Krajského súdu v Českých Budějoviciach vo veciach, v ktorých sú v prvom stupni príslušné krajské súdy).

    8.7 V prípade, že budú zrušené právne predpisy, na ktoré sa tieto VOP odvolávajú, bude sa zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim riadiť týmito VOP v rozsahu, ktorý je dovolený podľa právnych predpisov, ktoré nahradia zrušené právne predpisy.

    8.8 Dozor nad dodržiavaním povinností predávajúceho podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia so sídlom Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

    8.9 Tieto VOP sú účinné od 6. 1. 2023.